جلسه دفاع نهایی از پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی اقای شهباززاده

۱۱ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۵ کد : ۲۹۰۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۸

 

جلسه دفاع نهایی از پایان نامه  دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی اقای شهباززاده با عنوان " بررسی پدیده قربانیان دوم خطا در بین پرستاران شاغل در مراکز آموزشی و درمانی شهر اردبیل " برگزار گردید.

 

خطـا جـزء لاینفک حـوزه درمـان اسـت و پرستاران در خط اول رویارویی با این خطاها می‌باشند. خطاها علاوه بر تاثیر روی بیماران به عنوان قربانی اول، در پرستاران نیز به عنوان قربانی دوم اثرات منفی دارند. بنابراین بررسی پدیده قربانیان دوم خطا و همچنین عوامل مرتبط با این پدیده برای مواجهه با آن دارای اهمیت می‌باشد. در همین راستا این مطالعه با هدف تعیین وضعیت پدیده قربانیان دوم خطا و عوامل مرتبط در پرستاران مراکز آموزشی درمانی شهر اردبیل انجام شد

پرستاران در مراکز آموزشی درمانی شهر اردبیل دچار پدیده قربانیان دوم خطا می‌شوند و عواملی بر آن موثر  است از جمله سن،سابقه کار،حمایت سرپرست،حمایت همکاران و ....
این عوامل بر روی پرستاران اثر سوء گذاشته و باعث ایجاد استرس،فرسودگی شغلی،فرسودگی جسمی و روانی،تنش عاطفی و احساس عذاب وجدان از عواملی است که بر روی پرستاران مراکز آموزشی درمانی اردبیل اثر می‌گذارند.

اهداف پایان نامه:

تعیین وضعیت تنیدگی روانی در بین پرستاران و تعیین وضعیت تنیدگی جسمی در بین پرستاران و وضعیت خودکارامدی حرفه ای و حمایت همکاران و حمایت سرپرست و حمایت سازمانی و حمایت خانوادگی و تمایل به ترک کار از اهداف خاص پایان نامه بنده بودند.

آخرین ویرایش۱۲ آذر ۱۴۰۲

نظر شما :

-->