آمادگی برای برگزاری آزمون مهارت های عملی نهایی پرستاری (OSCE)

۲۷ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۱ کد : ۲۶۴۴۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۴

آمادگی برای برگزاری آزمون مهارت های عملی نهایی پرستاری (OSCE)

 آزمون مهارتهای عملی (آسکی) دانشجویان پرستاری ورودی1/ 98 در تاریخ  31/ 04/1402 در دانشکده پرستاری و مامایی و با مشارکت اعضای هیات علمی و مربیان تمام گروههای آموزش پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی برگزار خواهد شد.

ارزشیابی یکی از مراحل مهم آموزش پرستاری و بخش جدایی ناپذیر آن است. آزمون آسکی یک روش ارزشیابی صلاحیت بالینی می باشد که بر نتایج و رفتارهای قابل مشاهده تمرکز دارد و به عنوان استاندارد طلایی جهت ارزشیابی عملکرد بالینی شناخته شده است. این آزمون می تواند میزان تحقق اهداف آموزش در زمینه های شناختی، عاطفی و روان حرکتی دانشجویان پرستاری را مورد ارزیابی قرار دهد و همچنین فرصتی را برای اساتید فراهم می کند تا عملکردهای نامطلوب را در دانشجویان اصلاح نمایند. ارزشیابی موثر در صورت توام شدن با بازخورد مناسب نه تنها سبب ارتقای یادگیری و انگیزه دانشجویان می شود، بلکه به مدرس نیز در ارزیابی فعالیت هایش کمک می کند.

لازم بذکر است کلاس های آمادگی و کارگاههای تمرین مهارتهای بالینی مطابق با اعلام نیاز و درخواست دانشجویان با حضور اساتید و مربیان توانمند بالینی در روزهای 25 تا 28 تیرماه برگزار می گردد. به منظور رعایت شرایط قرنطینه و آماده سازی ایستگاههای آزمون، کلاسهای دانشکده پرستاری و مامایی در روزهای پنج شنبه و شنبه ( 29 و 31 تیرماه) تعطیل می باشد.

همچنین کارآموزی دانشجویان پرستاری که اساتید آنها به عنوان ارزیاب در آزمون همکاری خواهند نمود در تاریخ 31 تیرماه تعطیل می باشد.

منابع آزمون:

پرستاری داخلی جراحی برونر و سودارث- اصول پرستاری کوزیر- پرستاری کودکان وونگ- روان پرستاری بهداشت روانی محسن کوشان- مقدمه‌ای بر پرستاری مراقبت‌های ویژه محمدرضا عسگری و همکاران- پرستاری اورژانس جی ای. پرونل ترجمه شاهرخ علی نیا و همکاران- پرستاری بهداشت جامعه لانکستر- باربارابیتز

آخرین ویرایش۲۷ تیر ۱۴۰۲

نظر شما :

-->