جلسه دفاع از پایان نامه آقای مسعود سعیدیان دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری داخل جراحی

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۷ کد : ۲۱۶۰۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۱
جلسه دفاع از پایان نامه آقای مسعود سعیدیان دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری داخل جراحی با عنوان " بررسی ارتباط توانایی حل مسئله و زمان پاسخگویی تکنسین‌های فوریت پزشکی تحت پوشش سامانه آسایار اردبیل در سال ۹۸" با حضور اعضای شورای پژوهشی، تیم داوران (دکتر سعید مهری، دکتر کیوان امینی و دکتر مهدی اجری)، نماینده تحصیلات تکمیلی و ناظر ارزیابی پایان نامه از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه با راهنمایی دکتر ناصر مظفری و مشاوره دکتر محمد علی محمدی روز دوشنبه مورخه ۲۸/۶/۱۴۰۱ ساعت ۹ در سالن جلسات دانشکده پرستاری و مامایی برگزار گردید.
جلسه دفاع از پایان نامه آقای مسعود سعیدیان دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری داخل جراحی

توانایی و سرعت عمل تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی از عوامل مهم موفقیت در برایند ماموریتها است. به نظر می رسد از میان خصوصیات متعدد زمان پاسخ گویی و توانایی حل مسئله جز شاخصه های مهم برای پرسنل فوریت پزشکی می باشد. لذا این مطالعه با هدف تعیین ارتباط توانایی حل مسئله با زمان پاسخگویی تکنسین‌های فوریت پزشکی تحت پوشش سامانه آسایار اردبیل در سال 98 انجام شد.

این مطالعه از نوع توصیفی همبستگی مقطعی بود. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، 140 نفر از کارکنان خدمات فوریت های پزشکی (EMS) وارد مطالعه شدند.

نتایج نشان داد میانگین کل نمره مهارت‌های حل مسئله 14.65 ±136.84 (محدوده، 175-107 امتیاز) بود. همچنین زمان پاسخگویی برای مأموریت‌های شهری ۴۵/۲±22/۱۰دقیقه بود که به شکل معنی داری  بیشتر از حد استاندارد تعریف شده بود (001/0p<). زمان پاسخگویی مأموریت‌های جاده‌ای 36/3±57/۱۰دقیقه بود که به شکل معنی داری کمتر از حد استاندارد بود (001/0p<). بین توانایی حل مسئله و تنظیم شناختی هیجان ارتباط معنی داری وجود داشت(001/0p<).  رگرسیون خطی چندگانه نشان داد مدیریت هیجان سازش نیافته به تنهایی به میزان 15 درصد توانایی حل مسئله را پیش بینی می­کند. این نشان می دهد،  هر چقدر پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی برای حل مسئله کمتر از راهبردهای سازش نیافته مدیریت هیجان استفاده نمایند. به همان میزان توانایی حل مسئله در آنها زیاد تر خواهد بود. همچنین بین توانایی حل مسئله و زمان پاسخگویی ارتباط معناداری مشاهده نگردید.

وضعیت زمان پاسخگویی در ماموریت های جاده ای بهتر از حد استاندارد اعلام شده و در ماموریت های شهری بیشتر بوده است، با این وجود ارتباطی بین توانایی حل مسئله و زمان پاسخگویی در آنها وجود نداشت، ولی بین توانایی حل مسئله پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی با  راهبردهای غیر انطباقی تنظیم هیجان ارتباط معکوس معنی داری وجود داشت و آنها برای افزایش مهارتهای حل مسئله کمتر از راهبردهای سازش نیافته مدیریت هیجان استفاده نموده اند که نشان دهنده استفاده کمتر از  راهبرد منفی تنظیم هیجان و استفاده بیشتر از راهبردهای مثبت آنها در حل مسائل بوده است. لذا پیشنهاد می شود ضمن بررسی عوامل تاخیر در ماموریت های شهری با برگذاری دوره و کارگاههای مهارت افزایی برای استفاده از راهبرد های مثبت تنظیم هیجان به افزایش توانمندی آنها در حل مسائل هم کمک نمود.

آخرین ویرایش۳۰ شهریور ۱۴۰۱

نظر شما :