جلسه دفاع از پایان نامه آقای اسلام عزیزپور دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۴ کد : ۲۱۴۵۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۳
جلسه دفاع از پایان نامه آقای اسلام عزیزپور دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس

جلسه دفاع از پایان نامه آقای اسلام عزیزپور دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس  با عنوان " بررسی اطلاعات آمادگی اورژانس و ارتباط آن با کاربرد شهود و تصمیم گیری تریاژ در پرستاران اورژانس استان اردبیل"  با حضور اعضای شورای پژوهشی، تیم داوران (دکتر ناصر مظفری، دکتر رجب دشتی کلانتر و دکتر کیوان امینی)، نماینده تحصیلات تکمیلی و ناظر ارزیابی پایان نامه از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه با راهنمایی دکتر عقیل حبیبی سولا و مشاوره دکتر مهری روز چهارشنبه مورخه 16/6/1401 ساعت 12 در سالن جلسات دانشکده پرستاری و مامایی برگزار گردید.
با توجه به محدود بودن منابع و پشتیبانی، و نقش های حیاتی پرستاران در بحران ها، درک عواملی که توانایی پرستاران در مقابله با بحران ها را تحت تأثیر قرار می دهند مهم است. مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط بین« اطلاعات آمادگی اورژانس» با «کاربرد شهود » و «تصمیم گیری تریاژ» در پرستاران اورژانس استان اردبیل انجام گردید.
مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی همبستگی بود که طی آن، 472 پرستار اورژانس به روش نمونه گیری سرشماری وارد مطالعه شدند.

اطلاعات آمادگی پرستاران اورژانس با توجه به میانگین نمره کل اطلاعات آمادگی اورژانس متوسط بود(711/0±95/2). علاوه بر این میانگین نمره شهود 6/8±46/29 و تصمیم گیری تریاژ 57/19±72/117بود. نتایج نشان داد تجربه قبلی مشارکت و کار در بحران ارتباط آماری معنی داری با استفاده از شهود درک شده در پرستاری دارد. سن، سابقه کاری، سابقه کار در اورژانس، جنسیت، محل کار، داشتن آموزش در زمینه آمادگی در بلایا، انجام مراقبت از بیماران در زمان بلایا، گذراندن دوره های خاص مدیریت بحران، آموزش تریاژ و ارگان آموزش دهنده مدیریت بحران و تریاژ با تصمیم گیری تریاژ پرستاران اورژانس ارتباط آماری معنی دار داشت. همچنین نتایج پژوهش نشان داد متغیرهای تصمیم‌گیری تریاژ، شهود، سابقه کار در اورژانس، داشتن آموزش آمادگی در زمینه آمادگی در بلایا، تجربه مراقبت از بیماران در زمان بلایا، کار در بیمارستان یا مرکز فوریت های پزشکی در زمان بلایا، گذراندن دوره های خاص مدیریت بحران، آموزش تریاژ، شهر محل کار و ارگان آموزش دهنده مدیریت بحران و تریاژ ارتباط مثبت معنی دار با اطلاعات امادگی اورژانس داشتند. (05/0>p).

 از آنجایی که بلایای واقعی رایج نیستند، یادگیری تجربی، در قالب سناریوها و تمرین‌های ساختگی، می‌تواند خلأ را پر کند و به پرستاران اجازه می‌دهد تا تجربه کسب کنند. بنابراین، دانش پرستار را از آمادگی در برابر بلایا افزایش می‌دهد. به این ترتیب، ضروری است که مدیران مراکز آموزشی و درمانی و سازمان‌های حرفه‌ای ارزش اطلاعات آمادگی اورژانس را بشناسند و با روش‌های مناسب برای آموزش و تربیت پرستاران شرایط مساعدی را برای آموزش و افزایش آمادگی پرستاران اورژانس فراهم کنند.

آخرین ویرایش۱۹ شهریور ۱۴۰۱

نظر شما :